Lærere

Jon Hoff Kapodistrias

Jeg er professionel moderne danser med dansebaggrund inden for forskellige hiphop genrer som new-school hiphop, house og electric boogie.

Jeg er uddannet i Tyskland på Folkwang University of Arts og på Den Danske Scenekunstskole i København. Jeg har danset i forskellige forestillinger i ind- og udland og har koreograferet både egne forestillinger, opera og musikvideoer. Jeg er en erfaren underviser og er tidligere ansvarlig for danselinjen på Vestsjællands Idrætsefterskole.

Min undervisning har fokus på moderne/contemporary dance men jeg bruger også min erfaring med stilarter som ballet og hiphop i min undervisning. I mine dansetimer vil du derfor både få danseteknisk træning med fokus på smidighed, styrke og elegance men også arbejde med hurtighed, rytme og det at kunne groove med musikken. Det meste kan ske i mine timer så vær forberedt på at danse med hele kroppen - og både nede på gulvet, på to ben, i drej, hop og spring. Jeg elsker spørgsmål og når elever deler deres oplevelser med det der sker i timerne. Jeg vil rigtig gerne møde og dyrke elevernes nysgerrighed og begejstring for dans og bevægelse.

Her kan du se mere om hvad jeg laver som danser/koreograf og få en ide om hvilken slags dans du kan forvente at møde i mine timer.